19.07.2015

Развітанне з немцамі

Я ўжо думаў, што напісаў усё, што мог пра нямецкія Салдацкія могілкі, якія існавалі калісьці ў паўночнай частцы лесапарку паміж Маяком Мінска і метро "Барысаўскі тракт". Але паколькі я часта гуляю з дзецьмі ў гэтым парку, у пачатку ліпеня меў магчымасць заўважыць сляды эксгумацыі. Гэтыя сляды маюць значэнне для гісторыі, таму я сфатаграфаваў іх на камеру мабільнага. Прашу прабачэння за нізкую якасць фотаздымкаў: гэта была адзіная магчымасць для мяне адлюстраваць апошні, як здаецца, момант гісторыі нямецкіх вайсковых могілак.



 Першы паварот у лес з боку будоўлі "Маяка"


 Углыбь леса
 Рэзервны магільны роў

Ля праходу ў лес бліжэй да  ст. м. "Барысаўскі тракт". Там эксгумацыю правялі летам-увосень 2014 г.

Цяпер гэта месца будзе толькі паркам. Немцы з годнасцю перапахаваны на зборных могілках. Чорным археолагам тут нічога ўжо не знайсці. І толькі памяць аб гэтых могілках будзе сведчыць аб тым, што нельга "весціся" на таталітарную ідэалогію. Аб гэтым я і размаўляў з сваімі сынамі пасля апошняй фотасесіі былых могілак, калі мы гулялі па лясных сцежках і ласаваліся ягадамі, якія добра ўрадзілі сёлета.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.

Избранное сообщение

Іван Шамякін. Першы генерал

 На прасторах сусветнай павуціны ёсць малавядомае апавяданне Івана Шамякіна "Першы генерал", якое варта прачытаць многім. Акрамя м...