05.06.2015

Аднойчы ў Румыніі

Летам 2006 г. мы з жонкай адпачывалі ў Румыніі ў невялікім горадзе Эфарыэ Суд ля Чорнага мора. Памятаю адзін выпадак у валютным абменніку. Па тагачасным правілам, каб абмяняць долары ЗША на мясцовыя леі трэба было прад'явіць свой пашпарт. Цягаць з сабой на пляж пашпарт было праблематычна, а аднойчы мне спатрэбіўся абменнік недалёка ад пляжа. Дарэчы, добра было, што многія спецыялісты ў банках і т.п. нядрэнна гаворылі па-англійску, і такім чынам моўны бар'ер паміж мной і касіршай у тым абменніку не існаваў.
-- Патрэбны Ваш пашпарт, -- спакойна, але катэгарычна заявіла яна.
-- Я прыехаў з свабоднай краіны, дзе не патрабуюць пашпарт у валютным абменніку, -- адказаў я. І сапраўды як раз незадоўга да гэтага было адменена правіла, паводле якога пры набыцці замежнай валюты ў беларускіх абменніках трэба было прад'яўляць пашпарт. Пазней, калі ў 2011 г. адбыўся валютны крызіс, правіла ізноў вярнулі.
-- Тады можа Вы памятаеце свае пашпартныя даныя? -- прапанавала кампраміс касірша.
А я памятаў. Прадыктаваў ёй усё, што трэба было. Валюту памяняў.
А тады было толькі два гады, як я меў свой пашпарт.
І цяпер я гляджу у пашпарт, толькі калі ў нейкім фармуляры патрабуецца ўвесці свой асабісты нумар. Справа не ў маёй памяці, а ў тым, што прад'яўляць пашпарт у Беларусі трэба ў шматлікіх жыццёвых сітуацыяй.
Хацеў паказаць той румынскай дзяўчыне, што прыехаў з свабоднай краіны, а паміж волі паказаў, што насамрэч -- з бюракратычнай. Толькі не ведаю, ці зразумела яна гэты парадокс... 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.

Избранное сообщение

Іван Шамякін. Першы генерал

 На прасторах сусветнай павуціны ёсць малавядомае апавяданне Івана Шамякіна "Першы генерал", якое варта прачытаць многім. Акрамя м...