30.09.2024

Гарачы верасень

 


Нечакана, гэты месяц стаў гарачым не толькі ў тым сэнсе, што традыцыйна ў верасні ў мяне больш працы і пачынаецца чарговы школьны сезон для маіх сыноў. У гэтым месяцы былі падзеі, якія вылучылі яго ў маім каляндары жыцця.

Верасень 2024 года стаў рэкордным па тэмпертуры паветра. Ніколі раней, паводле даступнай мне інфармацыі, восень не пачыналася ў канцы верасня.

Надвор'е ў верасні 2024 года ў РБ. Крыніца тут.

Па прычыне сухога анамальна спякотнага надвор'я  ў некаторых раёнах Беларусі гарэлі лясы і тарфянікі. У Мінску і Гомелі часам пахла гарэлым па гэтай прычыне. У краіне неаднаразова аб'яўлялі чырвоны ўзровень небяспекі.

З другога боку, было адчуванне, што лета падарыла яшчэ 1 месяц. Аднойчы, мне давялося збіраць вінаград на лецішчы цешчы ля Салігорска, і складалася ўражанне, што я знаходжуся дзесьці ў паўднёвай Украіне ці Малдове. А летнія дары, такія як кавун, былі ў продажы яшчэ ў пачатку кастрычніка, прычым на фоне дэпрэсіўнага, даждлівага і халоднага надвор'я.

Тым не менш, глабальнае пацяпленне і звязаныя з імі прыродныя анамаліі дабром для Беларусі не назавеш. Пабачым, як далей  будзе развівацца восень, якая раптоўна прыйшла 29 верасня рэзкім пахаладаннем...

Мой аднакурснік атрымаў 4 гады за інтэрв'ю рэсурсу, прызнанаму экстрэмісцкім. Майго былога аднакурсніка гісторыка Ігара Мельнікава 13 верасня асудзілі на 4 гады калоніі за інтэрв'ю СМІ, якое пазней было аб'яўлена экстрэмісцкім у РБ, што кваліфікавалі як садзейнічанне экстрэмісцкай дзейнасці.

Фота з залы суда 10.09.2024. Крыніца: sb.by

Каментаваць нічога не буду, бо гэта не мае сэнсу. Калі ён быў на свабодзе, было з чым спрачацца, згаджацца і не згаджацца. Магчыма, у некаторым сэнсе я зайздросціў яго поспеху, хоць ніколі сабе ў гэтым не прызнаваўся. Цяпер проста шкада чалавека.

Дзень без аўтамабіля 22 верасня. Нярэдка, дзень без аўтамабіля прыпадаў на рабочыя дні і на мінскіх дарогах быў запаволены рух, бо шмат тых, хто яго ігнорыць і для каго магчымасць бясплатна ездзіць у грамадскім транспарце з вадзіцельскім пасведчаннем і дакументамі на машыну, не варыянт. А паехаць на веласіпедзе на работу не кожны здолее. Але ў 2024 г. акцыя выпала на нядзелю і да вечара дарогі сталіцы былі куды свабодней, чым у іншыя дні.

Раней гэта акцыя мяне не асабліва датычылася, бо я не быў аўтамабілістам, але ў гэты раз я свядома скарыстаўся веласіпедам пры сваіх гаспадарчых паездках па вуліцах Мінска, а потым і проста пакатаўся на ім па горадзе. Увогуле, праблемы забруджвання навакольнага асяроддзя аўтатранспартам я разумею і бачу, таму імкнуся мець нейкі баланс у карыстанні ўласнай машынай, грамадскім транспартам і веласіпедам. Хацелася, каб больш было людзей, якія таксама бачаць, што нешта могуць рабіць для экалогіі Беларусі.

Фота застаўкі ілюстратыўнае, крыніца фота тут.

Таксама:

Лета 2023 г.                                                    Зіма 2024 г.                                        Ліпень 2024 г.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.

Избранное сообщение

Іван Шамякін. Першы генерал

 На прасторах сусветнай павуціны ёсць малавядомае апавяданне Івана Шамякіна "Першы генерал", якое варта прачытаць многім. Акрамя м...